Marketing zmienił się w trakcie ostatnich lat. Jednym z czynników, które to potwierdzają, jest rozwijająca się branża SEO – Search Engine Optimization.
Poszczególne rozwiązania z tego obszaru mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność marki w sieci, a także skłonić osoby odwiedzające witrynę do dokonania zakupów. Jednym z elementów SEO jest audyt, co warto wiedzieć na ten temat? Kiedy przeprowadzić audyt SEO? Najważniejsze informacje znajdziesz u nas!
Audyt SEO to proces polegający na ocenie tego, jak zoptymalizowana jest strona konkretnego przedsiębiorstwa pod kątem wyszukiwarek. Specjaliści identyfikują błędy, które mogłyby uniemożliwić witrynie zajmowanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek. Następnie wskazują ruchy, które należy podjąć, aby polepszyć swoje wyniki i zwiększyć sprzedaż oraz widoczność marki w sieci.
Można wyróżnić kilka etapów audytu SEO. W trakcie procesu są oceniane obszary takie jak na przykład indeksowanie, user experience, a także architektura strony czy wykonanie porównania z konkurencją, która ma lepsze wyniki i widoczność. Specjaliści weryfikują też elementy związane z on-page SEO czy profilem backlinków. Dzięki zebraniu informacji na ten temat specjaliści są w stanie określić plan działania, a następnie wdrożyć rozwiązania kluczowe w kontekście pozycjonowania.
Pierwszą oznaką tego, że Twoja strona internetowa potrzebuje audytu SEO, jest niska pozycja w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych haseł, na przykład „fryzjer Warszawa”, „mechanik Łódź” czy „burgery Gdańsk”. Ze względu na to, że wspomniane branże są niebywale popularne wśród klientów, to umiejscowienie się na szczycie listy wyników nie będzie proste. Dotyczy to również innych sektorów, po prostu każdego przypadku, gdy po wpisaniu w okno wyszukiwarki hasła związanego bezpośrednio z Twoją działalnością nie wyświetlają się satysfakcjonujące wyniki – czyli Twoja strona internetowa na pierwszej karcie.
Audyt SEO jest procesem, który pozwala określić wady strony internetowej nie tylko pod kątem miejsca na liście wyszukiwania, ale także sprzedażowym. Dotyczy to sytuacji, w której osoba prowadząca sklep internetowy czy sprzedająca usługi albo rezerwacje za jego pośrednictwem nie jest zadowolona z tego, ile osób rzeczywiście klika ikonę „kup”, „zamów” albo „rezerwuj”.
Specjaliści po wykonaniu audytu SEO są w stanie określić, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. W co klikają, jakich produktów szukają, ale także, w którym momencie zainteresowanie ofertą Twojego sklepu / punktu usługowego maleje na tyle, że rezygnują oni z dokonania transakcji. Po wdrożeniu odpowiednich działań, właśnie za sprawą audytu SEO, konwersja w Twoim sklepie / punkcie usługowym może znacznie wzrosnąć i przebić dotychczasowe wyniki.
Audyt SEO będzie dobrym wyborem dla każdej osoby, która chce podnieść wyniki sprzedażowe, a także zwiększyć obecność firmy w sieci. Za sprawą audytu SEO można się dowiedzieć, w jaki sposób klienci poruszają się po stronie i jakie są ich wymagania. Co więcej, w trakcie audytu można też zebrać informacje na temat kompatybilności strony z różnymi urządzeniami – smartfonami, laptopami, tabletami, co również ma bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com