Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie TikTok zawojował świat social mediów. To obecnie najpopularniejsza platforma na świecie, ale czy warto założyć na niej profil dla swojej firmy? Jakie są tego plusy i minusy? Przekonajmy się!
Wszystko zaczęło się od portalu Musical.ly, gdzie użytkownicy publikowali krótkie filmiki, na których ruszali ustami do piosenek (tzw. lip sync). Później platforma została wykupiona przez TikToka i jak szybko się okazało, był to strzał w dziesiątkę. Ludzie pokochali kilkusekundowe materiały wideo z codziennego życia czy też z różnego rodzaju wyzwaniami muzycznymi i tanecznymi. Świadczy o tym liczba aktywnych użytkowników – całkiem niedawno przekroczyła ona milion.
Aktualnie swoją wersję TikToka wprowadziły Instagram (Reels) i YouTube (Shorts). Co ciekawe, z tego typu funkcji nie korzystają jedynie przeciętni Kowalscy, ale także influencerzy, firmy i organizacje. Oto kilka powodów, dla których warto pójść ich śladem.
Join us as we celebrate all the trends, moments, and movements that made 2021-of-a-kind on TikTok – and it’s all powered by you.
Check out the #YearOnTikTok 2021 report here https://t.co/5x89rOgJ4k pic.twitter.com/2OahFsOaMa
— TikTok (@tiktok_us) December 6, 2021
Na TikToku dość łatwo jest się wybić. Wiąże się to z rozbudowanym i dobrze rozwiniętym systemem rekomendacji. Machine learning przewiduje, jakie treści spodobają się każdemu użytkownikowi, wykorzystuje do tego wcześniej polubione filmy, preferencje językowe czy pozostawione komentarze. Jeśli więc Twoja firma zajmuje się sprzedażą akcesoriów do ćwiczeń, jest duże prawdopodobieństwo, że przygotowane przez Ciebie materiały pokażą się osobie, która obserwuje dużo profili z kategorii fitness i ogląda domowe workouty.
W przypadku małych funduszy na reklamę organiczne zdobywanie obserwatorów (którzy później mogą stać się klientami) to bardzo dobry pomysł.
Ze względu na wcześniej wspomniany algorytm materiały na TikToku docierają do bardzo różnych osób. Dzięki temu możesz poszerzyć swoją bazę odbiorców o takich użytkowników, z którymi wcześniej nie miałeś/miałaś żadnej styczności. Generacja Z? Rodzice z małymi dziećmi? Właściciele czworonogów? Nie przegap okazji do zyskania nowych klientów.
Poza tym TikTok stanowi świetny sposób na nawiązanie bliższej relacji ze społecznością. Możesz pokazać użytkownikom życie firmy zza kulis, odpowiadać na komentarze w formie wideo i podążać za trendami. Daj się polubić.
Jednym z największych sukcesów działań marketingowych jest to, że ludzie zapamiętują Twoją markę. Pomoże w tym zadbanie o różne kanały w social mediach, także o TikToka. Spójne komunikaty i projektowanie ciekawych kampanii sprawi, że łatwiej będzie skojarzyć Cię w przyszłości.
Przede wszystkim czas. Wymyślenie, nagranie i zmontowanie filmu na TikToka wbrew pozorom może być całkiem czasochłonne. Dodatkowo dość łatwo stać się ofiarą ataku hejterów czy trolli, a brak możliwości dodania długiego opisu utrudnia komunikację.
Jeśli jednak masz dobry pomysł i czujesz, że chcesz spróbować – na pewno będzie z tego więcej korzyści niż strat.
Zdj. główne: cottonbro/pexels.com