Otworzenie działalności – jakie koszta brać pod uwagę?

Otworzenie działalności – jakie koszta brać pod uwagę?

Marka osobista
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Otwarcie własnego biznesu i rozpoczęcie działalności wiąże się z wieloma obowiązkami, nowymi zadaniami oraz, przede wszystkim, kosztami. Przed założeniem firmy warto dokładnie przemyśleć tę decyzję oraz zaplanować budżet, biorąc pod uwagę wszystkie, mniej lub bardziej oczywiste koszty jej prowadzenia. Zobacz, czego możesz się spodziewać.

Własna działalność – koszty na start

Chociaż założenie działalności gospodarczej samo w sobie jest darmowe, wymaga załatwienia dokumentów, których wydanie darmowe już nie jest. Jeśli zakładasz jednoosobową spółkę gospodarczą lub spółkę cywilną, konieczne jest zarejestrowanie jej przez formularz rejestracyjny CEIDG-1. Sama rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest bezpłatna, jednak poza tym konieczna jest wpisanie spółki do Krajowego Rejestru Sądowego. Taki wpis kosztuje 500 zł opłaty sądowej oraz 100 zł za ogłoszenie pierwszego wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Poza kosztami za rejestrację i wystawienie dokumentów, należy także obliczyć przybliżoną kwotę kosztów początkowych. Żadna firma nie przynosi zysku od pierwszych tygodni funkcjonowania, a kiedy zaczyna zarabiać, pierwsze dochody to zwrot właśnie kosztów początkowych. By założyć firmę musisz w nią zainwestować, zadbać o to, by jakość produktów lub świadczonych usług była jak najwyższa oraz godna polecenia. Dodatkowo musisz rozpocząć kampanię marketingową, dzięki której klienci dowiedzą się o Twojej działalności i skuszą się na wybór Twojej oferty. Oprócz tego musisz liczyć koszty towaru, założenia konta firmowego w banku, wyrobienia pieczątki, banerów, szyldu i innych niezbędnych na samym początku.

Mężczyzna z kalkulatorem obliczający wydatki
(fot. ridvan_celik / E+ / Getty Images)

Własna działalność – koszty stałe

Jeśli obliczyłeś już koszty początkowe, pora zastanowić się nad tym, jakie koszty stałe będzie generowało przedsiębiorstwo. Jeśli decydujesz się na otwarcie lokalu, musisz doliczyć do swojego biznesu stałe koszty utrzymania. To na przykład czynsz za wynajmowany sklep/biuro/salon lub, jeśli kupiłeś lokal, rata kredytu. Dodatkowo opłaty za prąd, gaz i wodę oraz ewentualne zniszczenia, wynikające z naturalnego użytkowania lokalu. Do kosztów stałych zalicza się również na przykład regularne wypożyczanie przemysłowego sprzętu do sprzątania dużych powierzchni. Wynajmowanie magazynu do przechowywania dużych ilości towaru oraz transport od producenta do magazynu i z magazynu do sklepu to kolejne koszty. Stałe wydatki na utrzymanie przedsiębiorstwa możesz znacznie obniżyć, zakładając sklep internetowy. Porady, co do tego jak to zrobić, przeczytasz na https://akanza.pl/sklepy-internetowe. Dla początkujących przedsiębiorstw i małych firm wprowadzenie sprzedaży online na początek jest o wiele lepszym i tańszym rozwiązaniem. Przy prowadzeniu sklepu internetowego nie jest potrzebny duży, drogi do wynajęcia lokal, wystarczy magazyn, w którym mogą być także pakowane paczki.

Założenie własnej działalności gospodarczej tylko z pozoru jest łatwe i bezpłatne. W rzeczywistości musisz liczyć się z tym, że firma to ogromna inwestycja, która wymaga nie tylko pieniędzy, lecz także czasu i zaangażowania w jej funkcjonowanie. Ponadto otwarci biznesu nie ogranicza się do początkowej inwestycji. Przy planowaniu wydatków na firmę nie zapomnij wziąć pod uwagę nie tylko kosztów początkowych, lecz także kosztów stałych, których, nawet przy prowadzeniu sklepu internetowego, nie sposób uniknąć.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Zalety i zastosowanie podświetlanych reklam w biznesie
Zalety i zastosowanie podświetlanych reklam w biznesie
Poznaj moc podświetlanych reklam jako innowacyjnej strategii marketingowej dla Twojego biznesu. Dowiedz się, jak mogą one zwiększać widoczność Twojej marki i przyciągać więcej klientów.
Czy ekomarketing to tylko chwilowy trend?
Czy ekomarketing to tylko chwilowy trend?
Na sklepowych półkach coraz częściej zamiast klasycznych foliowych opakowań widzimy papierowe torby z dopiskiem „eko”.
Personalizacja koszulek polo dla firm: jak podkreślić styl i profesjonalizm twojej marki
Personalizacja koszulek polo dla firm: jak podkreślić styl i profesjonalizm twojej marki
Odkryj, jak personalizowane koszulki polo mogą wzmacniać wizerunek Twojej firmy, podkreślając jej styl i profesjonalizm. Dowiedz się, jak dobrze zaprojektowane koszulki polo mogą stać się Twoim tajnym narzędziem marketingowym.
Ostatnie wpisy