Otworzenie działalności – jakie koszta brać pod uwagę?

Otworzenie działalności – jakie koszta brać pod uwagę?

Marka osobista
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Otwarcie własnego biznesu i rozpoczęcie działalności wiąże się z wieloma obowiązkami, nowymi zadaniami oraz, przede wszystkim, kosztami. Przed założeniem firmy warto dokładnie przemyśleć tę decyzję oraz zaplanować budżet, biorąc pod uwagę wszystkie, mniej lub bardziej oczywiste koszty jej prowadzenia. Zobacz, czego możesz się spodziewać.

Własna działalność – koszty na start

Chociaż założenie działalności gospodarczej samo w sobie jest darmowe, wymaga załatwienia dokumentów, których wydanie darmowe już nie jest. Jeśli zakładasz jednoosobową spółkę gospodarczą lub spółkę cywilną, konieczne jest zarejestrowanie jej przez formularz rejestracyjny CEIDG-1. Sama rejestracja w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest bezpłatna, jednak poza tym konieczna jest wpisanie spółki do Krajowego Rejestru Sądowego. Taki wpis kosztuje 500 zł opłaty sądowej oraz 100 zł za ogłoszenie pierwszego wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Poza kosztami za rejestrację i wystawienie dokumentów, należy także obliczyć przybliżoną kwotę kosztów początkowych. Żadna firma nie przynosi zysku od pierwszych tygodni funkcjonowania, a kiedy zaczyna zarabiać, pierwsze dochody to zwrot właśnie kosztów początkowych. By założyć firmę musisz w nią zainwestować, zadbać o to, by jakość produktów lub świadczonych usług była jak najwyższa oraz godna polecenia. Dodatkowo musisz rozpocząć kampanię marketingową, dzięki której klienci dowiedzą się o Twojej działalności i skuszą się na wybór Twojej oferty. Oprócz tego musisz liczyć koszty towaru, założenia konta firmowego w banku, wyrobienia pieczątki, banerów, szyldu i innych niezbędnych na samym początku.

Mężczyzna z kalkulatorem obliczający wydatki
(fot. ridvan_celik / E+ / Getty Images)

Własna działalność – koszty stałe

Jeśli obliczyłeś już koszty początkowe, pora zastanowić się nad tym, jakie koszty stałe będzie generowało przedsiębiorstwo. Jeśli decydujesz się na otwarcie lokalu, musisz doliczyć do swojego biznesu stałe koszty utrzymania. To na przykład czynsz za wynajmowany sklep/biuro/salon lub, jeśli kupiłeś lokal, rata kredytu. Dodatkowo opłaty za prąd, gaz i wodę oraz ewentualne zniszczenia, wynikające z naturalnego użytkowania lokalu. Do kosztów stałych zalicza się również na przykład regularne wypożyczanie przemysłowego sprzętu do sprzątania dużych powierzchni. Wynajmowanie magazynu do przechowywania dużych ilości towaru oraz transport od producenta do magazynu i z magazynu do sklepu to kolejne koszty. Stałe wydatki na utrzymanie przedsiębiorstwa możesz znacznie obniżyć, zakładając sklep internetowy. Porady, co do tego jak to zrobić, przeczytasz na https://akanza.pl/sklepy-internetowe. Dla początkujących przedsiębiorstw i małych firm wprowadzenie sprzedaży online na początek jest o wiele lepszym i tańszym rozwiązaniem. Przy prowadzeniu sklepu internetowego nie jest potrzebny duży, drogi do wynajęcia lokal, wystarczy magazyn, w którym mogą być także pakowane paczki.

Założenie własnej działalności gospodarczej tylko z pozoru jest łatwe i bezpłatne. W rzeczywistości musisz liczyć się z tym, że firma to ogromna inwestycja, która wymaga nie tylko pieniędzy, lecz także czasu i zaangażowania w jej funkcjonowanie. Ponadto otwarci biznesu nie ogranicza się do początkowej inwestycji. Przy planowaniu wydatków na firmę nie zapomnij wziąć pod uwagę nie tylko kosztów początkowych, lecz także kosztów stałych, których, nawet przy prowadzeniu sklepu internetowego, nie sposób uniknąć.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak korzystać z e-podpisu?
Jak korzystać z e-podpisu?
E-podpis, czyli elektroniczny podpis, to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające składanie prawnie wiążących podpisów elektronicznych. Dzięki e-podpisowi możesz w pełni legalnie podpisywać dokumenty elektroniczne, bez konieczności drukowania, skanowania czy wysyłania papierowych kopii.
Personalizacja słodyczy reklamowych – jak sprawić, żeby Twoja marka została zapamiętana?
Personalizacja słodyczy reklamowych – jak sprawić, żeby Twoja marka została zapamiętana?
Tworzenie niezapomnianych słodyczy reklamowych jest jednym z kluczowych elementów promocji Twojej marki. Aby skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i wyróżnić się na tle konkurencji, warto zainwestować w personalizację słodyczy. W tym artykule przedstawiamy, jak krok po kroku przeprowadzić proces personalizacji, aby Twoja marka na długo zapadła w pamięć klientów.
Jak skuteczne oznaczenia cenowe mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie
Jak skuteczne oznaczenia cenowe mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie
Odkryj, jak dobrze zaprojektowane i przemyślane oznaczenia cenowe mogą przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć Twoje przychody. Poradnik dla właścicieli sklepów zdeterminowanych, aby ich biznes wyniósł na nowy poziom.
Ostatnie wpisy